Drift & underhåll

Driftstatus

Information om eventuella driftstörningar publiceras främst på vår driftblogg samt Zitius driftinformation. Sekundärt skickar vi även ut information om driftstörningar via SMS, E-mail och vår facebook sida. Var vänlig håll oss uppdaterade utifall ni ändrar e-mail eller mobilnummer.

För störningar i specifik tjänst, se tjänsteleverantörs hemsida. Exempelvis Telia driftinformation.

Support och Felanmälan

Felanmälan och support görs främst via er tjänsteleverantör, exempelvis Telia Tel. 90200 eller chatt/email via deras kontakt sida. Defekt utrustning såsom router, TV-box och mediaomvandlare felanmäls också via tjänsteleverantör.

Utsättning

Skall ni gräva på egen tomt/mark, gör alltid en ledningskoll via Ledningskollen. Därmed blir Fröskog fiber automatiskt underrättad, en ordinarie utsättning är kostnadsfri. En avgrävning utan att utsättning begärts debiteras den ansvarige.

Frågor angående utsättning görs till John Larsson, Tel. 070-6705746, Email:.

Skador på nät eller skåp

Har ni orsakat eller uppmärksammat en skada på fibernätet eller tillhörande kopplingsskåp. Kontakta omedelbart någon ur driftgrupp eller styrelse, se kontakt sida.