2017-01-22 vi har fått rapporter att problemet i trafiken ska vara åtgärdad och Sappa TV tjänst fungerar igen. Vi kommer följa upp varför ärendet tagit så lång tid att åtgärda.
2017-01-20 19:00 Uppdatering
Vi har fortfarande ingen ny information i ärendet. Vi jagar de parter vi kan så gott det går i detta. Felet ligger som sagt utanför vårt nät hos leverantör. Ärendet är eskalerat men vi uppmanar fortfarande er Sappa abonnenter att ringa deras support för att felanmäla utifall ni inte gjort detta. I de fall ni betalar för extra kanaler utöver de basutbud ni får bör ni även kräva avdrag på nästa faktura från Sappa. Vi återkommer utifall vi får nyheter om ärendet. Bemanning för att åtgärda detta fel ska även finnas på helg. Vi beklagar denna störning och hoppas att det snarast löser sig.
2017-01-19 16:00 uppdatering
Vi har fortfarande ingen information om vad som är problemet med TV tjänsten eller när det beräknas vara klart. Enstaka är felanmält, vi uppmanar er som har problem med Sappa TV tjänst att felanmäla till 0774-444 744.
2017-01-18
Ni som har Sappa TV tjänst i ÅKAB lägenhet eller köpt via Qmarket kan uppleva helt avbrott på Sappa TV tjänst för tillfället.
Zappa har fått in felanmälan och det är vidarebefordrat till Zitius för tillfället. Vi rekommenderar er som upplever problem med detta att felanmäla till Sappa.
Vi följer upp problemet och uppdaterar via vår driftblogg.
Vi har ingen estimerad klartid för tillfället, troligen kvarstår problem till morgondagen.